Blogger Widgets

Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Τι προσφέρει ο παιδικός σταθμός?

Έρχεται λοιπόν η στιγμή που το παιδί χρειάζεται να πάει στον παιδικό σταθμό. Ξεκινώντας πολλές φορές από τα δύο του χρόνια ανάλογα με τις ανάγκες του γονιού αλλά και λίγο αργότερα στα τέσσερα χρόνια. Μπορεί σε όλους μας να φαίνεται αφιλόξενο και ψυχρό το περιβάλλον του παιδικού σε σύγκριση με την ζεστασιά του σπιτιού αλλά το όφελος είναι πολύ μεγάλο.
Τα νηπιαγωγεία και οι παιδικοί σταθμοί κατασκευάζονται και διακοσμούνται με τέτοιο τρόπο ώστε τα παιδιά να νιώθουν ασφάλεια, οικειότητα και να γίνει πιο εύκολη η μετάβαση από το σπίτι στο σχολείο.

Στο σημείο αυτό θα δούμε και θα αναλύσουμε τα οφέλη του παιδικού σταθμού στην ανάπτυξη του παιδιού και τους στόχους που θέτει το ημερήσιο πρόγραμμα.

Το παιδί στον παιδικό σταθμό έχει πρωταγωνιστικό ρόλο καθώς η λειτουργία του βασίζεται στην κάλυψη των αναγκών του και στην ολόπλευρη ανάπτυξη του.  
Ξεκινώντας από τους χώρους και τις αίθουσες είναι δύσκολο να μην σταθούμε στα φωτεινά χρώματα ,τις ζωγραφιές στους τοίχους, τον καλό φωτισμό, τις μεγάλες κατασκευές αλλά και τα ''μικροσκοπικά'' έπιπλα προσαρμοσμένα στο ύψος των παιδιών. Η αίθουσα είναι το σημείο όπου περνούν τα παιδιά τον μεγαλύτερο μέρος της σχολικής τους ημέρας και χρειάζεται όχι μόνο να είναι ευέλικτη ως προς την χρήση της αλλά και γεμάτη από ερεθίσματα.

Όπως είπαμε και παραπάνω, σκοπός του παιδικού σταθμού είναι να εφοδιάσει το παιδί με δεξιότητες, ικανότητες και γνώσεις που θα τον βοηθήσουν να αντιληφθεί καλύτερα τον εξωτερικό κόσμο αλλά και να θέσει τις βάσεις για τις επόμενες σχολικές βαθμίδες.
Οι καθημερινές δραστηριότητες αποσκοπούν στο να αναπτυχθούν και οι πέντε τομείς, οι οποίοι είναι:
  • Σωματικός
  • Νοητικός
  • Κινητικός
  • Κοινωνικός
  • Συναισθηματικός

Το παιδί μαθαίνει να συνεργάζεται και να υπακούει τους κανόνες της ομάδας μέσα από ομαδικές εργασίες και παιχνίδια. Ενδιαφέρεται όχι μόνο για τους συνομηλίκους του αλλά και με τους ενήλικες με τους οποίους δημιουργεί στενούς δεσμούς και δημιουργούνται συναισθήματα αγάπης, αλληλοβοήθειας, φιλίας. Μαθαίνει να επικοινωνεί χρησιμοποιώντας τον προφορικό λόγο, διευρύνοντας το λεξιλόγιο του ενώ παράλληλα έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τον γραπτό λόγο. Μέσα από την μουσική και την ζωγραφική εξασκείται η φαντασία του, η λεπτή κινητικότητα και   
πειραματίζεται με τα χρώματα, τα υλικά αλλά και τα μουσικά όργανα.  Έρχεται σε επαφή με τα ήθη και τα έθιμα του πολιτισμού της χώρας ,την παράδοση και τα τραγούδια. Γνωρίζει την ιστορία του τόπου και το φυσικό περιβάλλον μαθαίνοντας τα λουλούδια, τα φυτά, τα ζώα και τους τρόπους με τους οποίους τα φροντίζουμε.

Οι δραστηριότητες με τις οποίες επιτυγχάνονται οι παραπάνω στόχοι είναι:
  • Κουκλοθέατρο
  • Μουσική
  • Παραμύθι
  • Χειροτεχνίες
  • Κολάζ
  • Δραματοποίηση
  • Ζωγραφική
  • Παιχνίδι
  • Εκπαιδευτικές επισκέψεις
  • Συζήτηση
Η βάση του εκπαιδευτικού συστήματος είναι τα παιδιά και η ανάπτυξη της προσωπικότητας τους στο μέγιστο βαθμό. Μέσα σε μία τάξη νηπιαγωγείου δεν υπάρχει ρατσισμός, δεν υπάρχουν τιμωρίες και εγωισμός από τις παιδαγωγούς. Χρειάζεται μόνο να επικρατεί η αγάπη και το ενδιαφέρον για την πρόοδο του κάθε παιδιού ξεχωριστά.













1 σχόλιο:

  1. Πολυ ωραιο το κειμενο σου ANGELIKOULA συνεχισε να μας ενημερωνεις....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΕΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ!